Har du en klar bild av hur mycket transporterna kostar ditt företag? Väljer du samma som vanligt i brist på andra lösningar? Saknar du någon som kan guida dig genom en svåröverskådlig marknad?
Vi har haft en pratstund med TopLogics Hans Nilsson, som med utgångspunkt från Göteborg servar den svenska marknaden. Med mer är 30 års erfarenhet från optimering av världsomspännande flygtransporter, landtransporter och lagerhantering vet han vad han pratar om.
Vilka ser du som de viktigaste fördelarna för en verksamhet med stort transportbehov att få hjälp från TopLogic?
Du får en kompetent och kunskapsrik samtalspartner vid svåra beslut om val av transportföretag.
Samtidigt får du unik tillgång till en omfattande och bred kunskapsbank.
Detta ger dig en totalbild av dina fraktkostnader, samtidigt som du får möjlighet att upptäcka eventuella fel i prissättningen och kan undanröja fördyrande och tidskrävande lösningar.
Det är rätt tid att röja upp i gamla avtal och lösningar, analysera transportflöde och få hjälp med att lotsas genom det hela av en oberoende partner.
Hans Nilsson började på SAS Cargos terminal på Landvetter flygplats 1977 som lossare och sedermera arbetsledare. Efterhand gick han över till försäljning, bokning, planering och uppföljning av flygfrakt över hela världen. Därefter gick han vidare till SACT (Swedish Aircargo and Terminals) som ansvarig för godstransport mellan skandinaviska flygplatser. Sedan har det blivit både egna verksamheter inom varuhandel, försäljning av automatiseringslösningar och industrirobotar samt flera år hos Emirates Sky Cargo på Landvetter.
En bakgrund som gör att han kan se flera sidor av transporter och lösningar som passar olika verksamheter och därmed bli en stark resurs som ny konsult hos TopLogic. Vi hälsar honom välkommen till teamet!