I dessa corona-tider har de sociala medierna fått en allt mer ökad betydelse. Vi på TopLogic försöker att vara aktiva och träffa våra kunder via digitala plattformar eller andra kommunikationsmedia. Vi tror att detta är ett arbetssätt som kommer att stanna kvar och få fortsatt betydelse efter pandemins avtagande. Vi har lyckats göra affärer även när vi inte har träffat kunderna fysiskt, vilket talar för fortsatt användande av t.ex Teams. Dock ersätter inte detta fysiska möten, framför allt när det blir flera människor som behöver träffas, då är den fysiska dialogen enklare.
Spara tid
TopLogic fortsätter sitt arbete med att automatisera hanteringen av inflöde av transport/sändnings-information, så att både vi och kunderna kan spara tid vid upphandling av transporterna. Allt fler transportörer kommer att kopplas på i detta automatiserade flöde. Vi får också allt fler kunder som lägger till en sk fakturakontroll vid en fraktupphandling. Det ger en ökad trygghet för kunderna samtidigt som vi behåller kontakten med uppdragsgivarna efter avslutad fraktupphandling. Vi kan även se betydelsen av mer frekvent samarbete med kunderna i form av att vi har lyckats sluta avtal med flera tidigare TopLogic kunder.
Uppgradering av hemmasida
Vår hemsida kommer att förnyas framöver och vi hoppas att detta kan ge en mer användarvänlig hantering av informationen på sidan. Här kommer vi nu att försöka att delge mer frekvent information om gamla och nya kunder.
Öppet i sommar
Vi önskar alla befintliga och presumtiva kunder en riktigt skön sommar. Vi kan också meddela att vi försöker bearbeta marknaden även under sommarmånaderna, så att vi står väl rustade inför en förhoppningsvis spännande höst.
Lennart Johnsson, VD TopLogic AB
Lennart Johnsson – TopLogic